Doglądająca o własny wizerunek w oczach kontrahentów firma, bez jakiegokolwiek ale powinna dobrze znaczącą wagę przykładać o powiązanych z nim zagadnień. Są to w szczególe, zdawałoby się, drobiazgi, jakie niemniej jednak znacząco wpływają na to, jak postrzegają nas konsumenci i współpracownicy. Jedną z takich rzeczy z całą pewnością jest papier firmowy, czyli celowo zaprojektowane arkusze, na których drukowane są wszelkie informacje oraz korespondencja firmowa, a także faktury oraz inne tego typu dokumenty.
W jaki sposób każdy zapewne się domyśla, kluczową cechą wyśmienitego papieru firmowego jest estetyka jego projektu oraz wykonania – ma obowiązek on być nie tylko charakterystyczny oraz nie dający się pomylić z żadną inną firmą, jakkolwiek również ładny, miły dla oka i nienarzucający się. Projektując papier firmowy należy też pamiętać, aby zostawić wymaganą ilość wolnego miejsca, na które będzie można umieszczać treść wszelkich firmowych dokumentów – przenigdy nie może być jej za mało.
Niesłychanie istotna jest też kolorystyka, obroniona w stonowanej, nierażącej oczy tonacji – wypróbuj papier kolorowy. Egzystujemy w czasach, w których stopniowo maleje rola druku i wszystkich przygotowywanych w ten sposób dokumentów, jakie zastępują powoli różnorodnego rodzaju elektroniczne faktury oraz korespondencja odbywana drogą mailową. Wydawać by się zdołało, iż papier firmowy ma obowiązek w takiej sytuacji tracić na znaczeniu, jednak z całą pewnością tak nie jest – bez ustanku jest on używany i żadna firma, której zależy na tym, żeby jej kontrahenci postrzegali ją jako wprawną nie powinna zaniedbywać tego tematu.
Z pewnością wybitnie istotny jest projekt papieru firmowego, który zezwoli klientom natychmiast rozpoznać, że dany dokument pochodzi właśnie z naszej firmy – koniecznie powinno odszukać się tak logo naszego przedsiębiorstwa, zwięzłe hasło promocyjne oraz dane kontaktowe. Należy także pamiętać, że papier formowy powinien być utrzymany w nienarzucającej się kolorystyce, pozwalającej oczom skupić się na treści dokumentów, jakich jest nośnikiem – wyraziste odcienie dopuszczalne są tylko wtedy, kiedy tak właściwie którąś z wiadomości należy w pewien sposób podkreślić.